Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2009

"Ελεύθερος" για 30 δεύτερα



30 δευτερόλεπτα που δεν ακούς τπτ, δε σκέφτεσαι τπτ, απολαμβάνεις την απεραντοσύνη και κατανοείς τη μικρότητα σου.
Το καλό ότι περνούν αργά...βασανιστικά αργά, μέχρις ότου αισθανθείς το ασφαλές κράτημα των ιμάντων του θόλου στους ώμους σου.
Και σκέφτεσαι... σώθηκα πάλι... για να το ξαναζήσω...

Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2009

Queen









Είναι σίγουρο ότι οι Queen αποτέλεσαν ένα από τα σταθερότερα συγκροτήματα ως προς τη μουσική και σύνθεσή τους, στην ιστορία της ροκ μουσικής. Ο κιθαρίστας Brian May (γεννήθηκε στις 19 Ιουλίου του 1947 στο Middlesex της Βρετανίας) σπούδαζε ακόμα αστρονομία. Ο ντράμερ Roger Taylor (γεννήθηκε με το όνομα Roger Meddows-Taylor στις 26 Ιουλίου του1949 στην Αγγλία) έπαιζε μαζί με τον Brian May στους Johnny Quale And The Reactions και σε ένα κολεγιακό γκρουπ που λεγόταν Smile with bassist Tim Staffell. Λίγο αργότερα ο Roger Taylor έγινε μέλος των Humpty Bong ενός συγκροτήματος που ίδρυσε ο συνεργάτης των Bee Gees Colin Petersen.


Στη συνέχεια ο Brian May μαζί με τον Roger Taylor αποφάσισαν να γίνουν μέλη ενός νέου τότε συγκροτήματος του οποίο τραγουδιστής ήταν ο αείμνηστος Freddie Mercury που γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946 στην Αφρική και πέθανε στις 24 Νοεμβρίου του 1991 στο Λονδίνο. Νωρίς το 1971 ο μπασίστας John Deacon που γεννήθηκε στις 19 Αυγούστου του 1951 στην Αγγλία, συμπλήρωσε το όλο σχήμα. Έτσι η ιστορία των Queen ξεκίνησε το 1972.


Στα τέλη του 1972 οι Queen υπέγραψαν το πρώτο τους δισκογραφικό συμβόλαιο με την EMI Records και την επόμενη άνοιξη έδωσαν μία παράσταση στο Marquee club του Λονδίνου. Το πρώτο τους single 'Keep Yourself Alive' δεν τα πήγε καλά. Ωστόσο δεν πτοήθηκαν και κυκλοφόρησαν το πρώτο τους ομώνυμο άλμπουμ, μια αρκετά ενδιαφέρουσα δισκογραφική δουλειά που ήταν ένα κράμα από ήχους της δεκαετίας του '70 και σκληρού ροκ από τα τέλη της δεκαετίας του '60.
Ακολούθησε μια περιοδεία των Queen και στη συνέχεια το δεύτερο άλμπουμ τους που εκπλήρωσε τα όνειρά τους μπαίνοντας μέσα στα 5 πρώτα της Αγγλίας. Πολύ γρήγορα το single «Seven Seas Of Rhye» μπήκε στα 10 πρώτα των βρετανικών charts την περίοδο που το 'Sheer Heart Attack' πήγε μέχρι το Νο 2 των αντίστοιχων βρετανικών άλμπουμς. Ξεχώρισε το πασίγνωστο «Killer Queen» η πρώτη επιτυχία των Queen για την Αμερική που έφτασε μέχρι το Νο 12 των Αμερικάνικων charts τον Μάιο του 1975.
Η λαμπρότητα των συναυλιών που έδιναν οι Queen σε συνδυασμό με τους προσεγμένους δίσκους τους, έκαναν το συγκρότημα ένα από τα πιο σπουδαία στα μέσα της δεκαετίας του '70. Το 1975 ήταν μια κρίσιμη χρονιά για την καριέρα των Queen. Αφού περιόδευσαν στο Far East, μπήκαν στο στούντιο μαζί με τον παραγωγό Roy Thomas Baker προκειμένου να ολοκληρώσουν το θρυλικό «Bohemian Rhapsody». Ο Freddie Mercury κατάφερε να μετατρέψει ένα επτάλεπτο single σε μία μίνι όπερα. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Το κομμάτι πήγε στο Νο 1 των charts τα Χριστούγεννα του 1975 μένοντας στην κορυφή για εννέα ολόκληρες εβδομάδες. Η επιτυχία του single συνοδεύτηκε ένα πολύπλοκο και εντυπωσιακό video clip, μια πρωτοποριακή παραγωγή που μέσα στα χρόνια που ακολούθησαν αντιγράφτηκε από πολλούς καλλιτέχνες.
Στη συνέχεια την προσοχή όλων προκάλεσε το «A Night At The Opera», ένα από τα ακριβότερα όσον αφορά την παραγωγή άλμπουμς εκείνης της περιόδου, που έφτασε στο Νο 1 της Αγγλίας και στο Νο 5 της Αμερικής. Οι Queen ήταν πολύ κοντά στο να χαρακτηριστούν "superstars". Η καριέρα τους βρισκόταν σε σωστό δρόμο. Οι άψογες εμφανίσεις τους στη σκηνή και οι εντυπωσιακές παραγωγές σε όλα τους τα singles σε συνδυασμό με την κυκλοφορία ενός δίσκου τουλάχιστον μία φορά το χρόνο (την στιγμή που άλλα σχήματα είτε διαλύονταν είτε πειραματιζόντουσαν μουσικά) έκαναν τους Queen ένα από τα σταθερότερα ως προς τη μουσική τους συγκροτήματα. Το «A Day At The Races» ήταν μία ακόμα προσεγμένη δουλειά των Queen απ' όπου ξεχώρισαν τα διαχρονικά singles «Somebody To Love» και «We Are The Champions».

Οι Queen αποφεύγοντας να χαρακτηριστούν στερεότυποι τόλμησαν τότε κάτι που κανείς δεν είχε επιχειρήσει μέχρι τότε. Είχαν την πολύ έξυπνη ιδέα τους να "εμπλουτίσουν" τη μουσική τους με λίγο rock'n'roll της δεκαετίας του '50, καθώς και με στοιχεία από τη disco της δεκαετίας του '70. Αποτέλεσμα τέτοιων επιρροών ήταν το «Crazy Little Thing Called Love» με έντονο το στοιχείο του rock 'n' roll και του «Another One Bites The Dust» με επιρροές από disco. Οι Queen μπορούσαν να παντρέψουν πολλά διαφορετικά είδη μουσικής τόσο αρμονικά ώστε το κάθε τους τραγούδι ήταν και ένας ύμνος.
Στο μεταξύ το 'The Game' ήταν ο πρώτος μεγάλος δίσκος των Queen που πήγε στο Νο 1 της Αμερικής γεγονός που συνέβη τον Ιούλιο του 1980. Ακολούθησε το επιτυχημένο soundtrack της ταινίας 'Flash Gordon' όπου τη μουσική επένδυση έκαναν και πάλι οι Queen. Στα τέλη του 1981 το συγκρότημα επέστρεψε στην κορυφή της Αγγλίας με την επιτυχία 'Under Pressure' (είχαν συνεργαστεί με τον David Bowie). Ήταν μάλιστα το πρώτο Νο 1 τους για τα άλμπουμς της Αγγλίας μετά την εποχή του 'Bohemian Rhapsody'. Ακολούθησε μια περίοδος όπου μερικά από τα μέλη των Queen ηχογράφησαν σόλο δουλειές.
Το 1984 το συγκρότημα επέστρεψε και πάλι μαζί με το ''Radio Gaga' που τα πήγε πολύ καλά στην Αγγλία (έφτασε μέχρι το Νο 2). Το single ήταν κατά κάποιο τρόπο σατυρικό και ακολουθήθηκε από το μελοδραματικό 'I Want To Break Free' το οποίο συνοδεύτηκε με ένα πρωτοποριακό video clip. Οι Queen εμφανίστηκαν το 1985 στο Live Aid αποδεικνύοντας για μία ακόμα φορά ότι μπορούσαν να κάνουν εντυπωσιακές εμφανίσεις. Το συγκρότημα επιδοκιμάστηκε και οι Queen αναδείχθηκαν οι stars της ημέρας. Το single που ακολούθησε ήταν μάλλον ιδεαλιστικό και λεγόταν 'One Vision'. Προς τα τέλη της δεκαετίας του '80 οι ηχογραφήσεις των Queen μειώθηκαν κάπως, όχι όμως και η φήμη τους. Το άλμπουμ 'Innuendo' κυκλοφόρησε το 1991 και ήταν το τρίτο τους Νο 1 για τους μεγάλους δίσκους της Αγγλίας. Την ίδια επιτυχία είχε και το ομώνυμο single.
Οι Queen κατάφεραν να γράψουν ιστορία στο μουσική. Όχι μόνο κιθάρα του Brian May και η χαρακτηριστική φωνή του Freddie Mercury, αλλά και η όλη σκηνική τους παρουσία, τους έκανε το δημοφιλέστερο θεατρικό ροκ σχήμα.Η ζωή όμως παίζει περίεργα παιχνίδια. Εκεί που το συγκρότημα βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας του συνέβη κάτι που ουσιαστικά τερμάτισε την πορεία τους. Ο θάνατος του Freddie Mercury από τον ιό του Αids στις 24 Νοεμβρίου του 1991, ήταν το μοιραίο χτύπημα για τους Queen.
Το 'Bohemian Rhapsody' επανακυκλοφόρησε αμέσως και τα έσοδα από τις πωλήσεις του διατέθηκαν για την έρευνα προκειμένου να καταπολεμηθεί το Aids. Όπως ήταν αναμενόμενο, το άλμπουμ ξαναπήγε στο Νο 1 της Βρετανίας. Αλλά και το single 'Bohemian Rhapsody' που συμπεριλήφθηκε στο soundtrack της ταινίας 'Wayne's World' τα πήγε πολύ καλά φτάνοντας αυτή τη φορά μέχρι το Νο 2 (Μάρτιος 1992). Τα υπόλοιπα μέλη των Queen έδωσαν ένα κοντσέρτο για τη μνήμη του αγαπημένου τους Freddie Mercury στο Wembley στις 20 Μαϊου του 1992. Μαζί τους εμφανίστηκαν η Liza Minelli, ο Elton John, οι Guns'N'Roses, ο George Michael, ο David Bowie και η Annie Lennox των Eurythmics. Από εκεί κι έπειτα μερικά από τα μέλη των Queen ακολούθησαν σόλο καριέρα χωρίς όμως το συγκρότημα να διαλυθεί. Ο Brian May γνώρισε κάποιες σόλο επιτυχίες ενώ ο Roger Taylor έγινε μέλος των Cross.Το τελευταίο στουντιακό άλμπουμ των Queen κυκλοφόρησε τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του Freddie Mercury και περιείχε τραγούδια που είχαν ηχογραφήσει όλοι μαζί όταν ο Freddie Mercury τους είχε καλέσει για τελευταία φορά στο σπίτι του στην Ελβετία για να αποτελειώσουν μαζί αυτό το άλμπουμ. Ο Freddie Mercury, ήταν ήδη προσβεβλημένος από το aids. Όμως τραγούδησε με μεγάλη αξιοπρέπεια τα τελευταία τραγούδια της ζωής του. Τα υπόλοιπα μέλη των Queen ονόμασαν αυτό το άλμπουμ 'Made In Heaven' για την μνήμη του τραγουδιστή τους και καλού τους φίλου. Οι Queen ποτέ δεν ανακοίνωσαν επίσημα τη διάλυσή τους.

Παρακάτω παρατίθεται η δισκογραφία του συγκροτήματος (με την υπενθύμιση βέβαια ότι σε μορφή mp3 το "κατεβάζετε" για ένα 24ωρο, ώστε να ακούσετε τα τραγούδια των άλμπουμς, προκειμένου να προμηθευτείτε αυτά της αρεσκείας σας αυτούσια από τη νόμιμη αγορά)
(1973) Queen


(1974) Queen II


(1975) Sheer Heart Attack


(1976) Night At The Opera


(1976) A Day At The Races


(1977) News of the World


(1978) Jazz


(1979) Live Killers
(1980) Flash Gordon
(1980) The Game
(1981) Greatest Hits
(1982) Hot Space
(1984) The Works
(1986) A Kind of Magic
(1986) Live magic
(1989) At the beeb
(1989) The Miracle
(1991) Greatest II
(1991) Innuendo
(1992) Classic Queen
(1992) Live at Wembley '86
(1995) Made in Heaven
(1997) Queen Rocks
(1999) Greatest Hits III

Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2009

Γιώργος Σεφέρης


Σαν σήμερα το 1963, απονέμεται στον Γιώργο Σεφέρη το Νόμπελ λογοτεχνίας.

Ακολουθεί η ομιλία του στη Στοκχόλμη.


"Τούτη τὴν ὥρα αἰσθάνομαι πὼς εἶμαι ὁ ἴδιος μία ἀντίφαση. Ἀλήθεια, ἡ Σουηδικὴ Ἀκαδημία, ἔκρινε πὼς ἡ προσπάθειά μου σὲ μία γλώσσα περιλάλητη ἐπὶ αἰῶνες, ἀλλὰ στὴν παροῦσα μορφή της περιορισμένη, ἄξιζε αὐτὴ τὴν ὑψηλὴ διάκριση. Θέλησε νὰ τιμήσει τὴ γλώσσα μου, καὶ νὰ - ἐκφράζω τώρα τὶς εὐχαριστίες μου σὲ ξένη γλώσσα. Σᾶς παρακαλῶ νὰ μοῦ δώσετε τὴ συγνώμη ποὺ ζητῶ πρῶτα -πρῶτα ἀπὸ τὸν ἑαυτό μου.


Ἀνήκω σὲ μία χώρα μικρή. Ἕνα πέτρινο ἀκρωτήρι στὴ Μεσόγειο, ποὺ δὲν ἔχει ἄλλο ἀγαθὸ παρὰ τὸν ἀγώνα τοῦ λαοῦ, τὴ θάλασσα, καὶ τὸ φῶς τοῦ ἥλιου. Εἶναι μικρὸς ὁ τόπος μας, ἀλλὰ ἡ παράδοσή του εἶναι τεράστια καὶ τὸ πράγμα ποὺ τὴ χαρακτηρίζει εἶναι ὅτι μας παραδόθηκε χωρὶς διακοπή. Ἡ ἑλληνικὴ γλώσσα δὲν ἔπαψε ποτέ της νὰ μιλιέται. Δέχτηκε τὶς ἀλλοιώσεις ποὺ δέχεται καθετὶ ζωντανό, ἀλλὰ δὲν παρουσιάζει κανένα χάσμα. Ἄλλο χαρακτηριστικὸ αὐτῆς τῆς παράδοσης εἶναι ἡ ἀγάπη της γιὰ τὴν ἀνθρωπιά, κανόνας της εἶναι ἡ δικαιοσύνη. Στὴν ἀρχαία τραγωδία, τὴν ὀργανωμένη μὲ τόση ἀκρίβεια, ὁ ἄνθρωπος ποὺ ξεπερνᾶ τὸ μέτρο, πρέπει νὰ τιμωρηθεῖ ἀπὸ τὶς Ἐρινύες.


Ὅσο γιὰ μένα συγκινοῦμαι παρατηρώντας πῶς ἡ συνείδηση τῆς δικαιοσύνης εἶχε τόσο πολὺ διαποτίσει τὴν ἑλληνικὴ ψυχή, ὥστε νὰ γίνει κανόνας τοῦ φυσικοῦ κόσμου. Καὶ ἕνας ἀπὸ τοὺς διδασκάλους μου, τῶν ἀρχῶν τοῦ περασμένου αἰώνα, γράφει: «... θὰ χαθοῦμε γιατί ἀδικήσαμε ...». Αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος ἦταν ἀγράμματος. Εἶχε μάθει νὰ γράφει στὰ τριάντα πέντε χρόνια τῆς ἡλικίας του. Ἀλλὰ στὴν Ἑλλάδα τῶν ἡμερῶν μας, ἡ προφορικὴ παράδοση πηγαίνει μακριὰ στὰ περασμένα ὅσο καὶ ἡ γραπτή. Τὸ ἴδιο καὶ ἡ ποίηση. Εἶναι γιὰ μένα σημαντικὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Σουηδία θέλησε νὰ τιμήσει καὶ τούτη τὴν ποίηση καὶ ὅλη τὴν ποίηση γενικά, ἀκόμη καὶ ὅταν ἀναβρύζει ἀνάμεσα σ᾿ ἕνα λαὸ περιορισμένο. Γιατί πιστεύω πὼς τοῦτος ὁ σύγχρονος κόσμος ὅπου ζοῦμε, ὁ τυρρανισμένος ἀπὸ τὸ φόβο καὶ τὴν ἀνησυχία, τὴ χρειάζεται τὴν ποίηση. Ἡ ποίηση ἔχει τὶς ρίζες της στὴν ἀνθρώπινη ἀνάσα - καὶ τί θὰ γινόμασταν ἂν ἡ πνοή μας λιγόστευε; Εἶναι μία πράξη ἐμπιστοσύνης - κι ἕνας Θεὸς τὸ ξέρει ἂν τὰ δεινά μας δὲν τὰ χρωστᾶμε στὴ στέρηση ἐμπιστοσύνης.


Παρατήρησαν, τὸν περασμένο χρόνο γύρω ἀπὸ τοῦτο τὸ τραπέζι, τὴν πολὺ μεγάλη διαφορὰ ἀνάμεσα στὶς ἀνακαλύψεις τῆς σύγχρονης ἐπιστήμης καὶ στὴ λογοτεχνία. Παρατήρησαν πὼς ἀνάμεσα σ᾿ ἕνα ἀρχαῖο ἑλληνικὸ δράμα καὶ ἕνα σημερινό, ἡ διαφορὰ εἶναι λίγη. Ναί, ἡ συμπεριφορὰ τοῦ ἀνθρώπου δὲ μοιάζει νὰ ἔχει ἀλλάξει βασικά. Καὶ πρέπει νὰ προσθέσω πὼς νιώθει πάντα τὴν ἀνάγκη ν᾿ ἀκούσει τούτη τὴν ἀνθρώπινη φωνὴ ποὺ ὀνομάζουμε ποίηση. Αὐτὴ ἡ φωνὴ ποὺ κινδυνεύει νὰ σβήσει κάθε στιγμὴ ἀπὸ στέρηση ἀγάπης καὶ ὁλοένα ξαναγεννιέται. Κυνηγημένη, ξέρει ποὺ νἄ ῾βρει καταφύγιο, ἀπαρνημένη, ἔχει τὸ ἔνστικτο νὰ πάει νὰ ριζώσει στοὺς πιὸ ἀπροσδόκητους τόπους. Γι᾿ αὐτὴ δὲν ὑπάρχουν μεγάλα καὶ μικρὰ μέρη τοῦ κόσμου. Τὸ βασίλειό της εἶναι στὶς καρδιὲς ὅλων τῶν ἀνθρώπων τῆς γῆς. Ἔχει τὴ χάρη ν᾿ ἀποφεύγει πάντα τὴ συνήθεια, αὐτὴ τὴ βιομηχανία. Χρωστῶ τὴν εὐγνωμοσύνη μου στὴ Σουηδικὴ Ἀκαδημία ποὺ ἔνιωσε αὐτὰ τὰ πράγματα, ποὺ ἔνιωσε πὼς οἱ γλῶσσες, οἱ λεγόμενες περιορισμένης χρήσης, δὲν πρέπει νὰ καταντοῦν φράχτες ὅπου πνίγεται ὁ παλμὸς τῆς ἀνθρώπινης καρδιᾶς, ποὺ ἔγινε ἕνας Ἄρειος Πάγος ἱκανὸς νὰ κρίνει μὲ ἀλήθεια ἐπίσημη τὴν ἄδικη μοίρα τῆς ζωῆς, γιὰ νὰ θυμηθῶ τὸν Σέλλεϋ, τὸν ἐμπνευστή, καθὼς μᾶς λένε, τοῦ Ἀλφρέδου Νομπέλ, αὐτοῦ τοῦ ἀνθρώπου ποὺ μπόρεσε νὰ ἐξαγοράσει τὴν ἀναπόφευκτη βία μὲ τὴ μεγαλοσύνη τῆς καρδιᾶς του.


Σ᾿ αὐτὸ τὸν κόσμο, ποὺ ὁλοένα στενεύει, ὁ καθένας μας χρειάζεται ὅλους τοὺς ἄλλους. Πρέπει ν᾿ ἀναζητήσουμε τὸν ἄνθρωπο, ὅπου καὶ νὰ βρίσκεται.
Ὅταν στὸ δρόμο τῆς Θήβας, ὁ Οἰδίπους συνάντησε τὴ Σφίγγα, κι αὐτὴ τοῦ ἔθεσε τὸ αἴνιγμά της, ἡ ἀπόκρισή του ἦταν: ὁ ἄνθρωπος. Τούτη ἡ ἁπλὴ λέξη χάλασε τὸ τέρας. Ἔχουμε πολλὰ τέρατα νὰ καταστρέψουμε. Ἂς συλλογιστοῦμε τὴν ἀπόκριση τοῦ Οἰδίποδα."


Το ανέκδοτο του μήνα

"Αν κάποιο παιδί όπως τα δικά μου, βρεθεί σ'έναν χώρο με 150 άδεια μπουκάλια η δημοκρατία μας θα το οδηγήσει στο δικαστήριο με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα; Εγώ ως πατέρας το χαρακτηρίζω υπερβολή», δήλωσε ο Γρηγόρης Νιώτης στο ΒΗΜΑ FM.
«Είμαι υποχρεωμένος ως πατέρας να δω τις συμπεριφορές των παιδιών μου, που είναι επιστήμονες και βρέθηκαν σ'ένα στέκι προβληματισμού».

Το άλλο με τον Τοτό (Κουράκης του ΣΥΡΙΖΑ) το ξέρεις?

Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου 2009

Λίστα παιδόφιλων

Χαράλαμπος Τσόγκας, οπερατέρ ΕΡΤ, ετών 30
Πολύκαρπος Τσόγκας, οπερατέρ ΕΡΤ, ετών 60
Ρομάνι Καρίμ από Λίβανο
Παναγιώτης Δημητρακόπουλος
Στυλιανός Καλλιμάνης, διατηρεί επιχείρηση με είδη υγιενής
Γιώργος Αδαμόπουλος
Λεωνίδας Κούκος
Κωνσταντίνος Σαχπαζής
Γιώργος Χριστόπουλος
Βασίλης Γκότσης
Ευάγγελος Κοροβέσης, δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Πειραιά.

Και εις ανώτερα!!!